apa itu cinta?
6/07/2009 01:18:00 AM | Author: fadzly
Hehe.. mesti pelik blog ni asalnyer citer pasal medical tibe2 citer pasal bende bukan2? Knape tak le ke dak medic bercinta2 nih?

I'm just jealous that a lot of blogs outside there posting about love, cinta2 la, etc2.. So that now I'm in blues, blues giler2 babeng, apa kata I talk about Cinta plak.. hehe.. so layan kan saja yek.. Kalau tak nak layan don't click proceed.. LOLZ.. I'm just having delusion for now..


Apa itu Cinta?

Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, cinta itu menyakitkan dan jangan kau hampirinya. Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya. Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat menyatakan maksud cinta yang sebenar.



Berdosakah bercinta ?

Cinta adalah kecenderungan hati kepada sesuatu, Oleh itu, ia adalah kerja hati, bukan kerja anggota badan yang zahir. Cinta seorang lelaki kepada seorang wanita atau cinta seorang wanita kepada lelaki adalah harus kerana ia adalah fitrah manusia.

Oh cinta,

Banyaknya versi, ada yang normal, bercinta kepada Tuhan, agama, sesama manusia(what i mean normal paham2 ea). Ada yang pelik skit, cinta pada dunia, wang, emas, coklat. Dan ada yang extreme tu sampai nak bunuh diri.. Sad2..

Tapi rasa sedih juga kalau cinta yang kita harapkan itu tak kesampaian. Ada pula cinta yang kita berikan tetapi tidak pula dikembalikan. Itu yang memang bercinta tak pe lagi. Ini ada yang cinta, tapi tak pernah memulakan langsung percintaannya itu kerana tak berani menanggung risiko cintanya ditolak sebelum dimulakan. Oh sedihnya kalau cinta tu ditolak.

Sesungguhnya berterus terang itu lebih baik daripada kecewa seumur hidup terlepas. Perlukah kita takut sampai kita kehilangan cinta yang dicari itu Apa salahnya kan. Mengaku saja la. Mungkin ada rezeki jodoh bersama? Barula brani.. Kerana kegagalan membawa kita kepada kejayaan yang lebih manis..

So, Setiap insan yang sedang bercinta patutnya bersyukur dan menghargai cinta itu. Tetapi, kalau setakat kita hargai saja tapi tak cinta pada sidia tak gune jugak.. Bagaimana pula cinta yang sudah pudar atau tiada setelah bertahun2 menabur bakti akibat terluka hati? Adakah perlu kita berpura2 utk bercinta? Conflictnya dunia ini.. Adakah perlu cinta itu dipaksa? Tapi bukan kah teruk kalau bertepuk sebelah tangan?


Perlukah kita terseksa dengan cinta sebegitu? Perlukah cinta yang mati itu disambung talian hayatnya? Perlukah cinta memberi satu lagi peluang? Adanya itu, baru sahaja putus cinta, lantas ketemu cinta baru. Mesti sahaja cinta itu kecundang disebabkan orang ketiga. (oppss..). ya mungkin juga. Tapi mana mungkin hati ini terobat sekelip mata.

Ok ok.. da tak nak da ngarut2 nih.. So this is my summary of cinta:

Yang ku tau, Cinta itu tidak bisa di ungkapkan, Cinta itu tidak bisa di rasa, Cinta itu tidak bisa dimiliki. Cinta itu berbentuk2 berubah2..... Cinta itu hanya milik dirinya sendiri....

argh.. bosannyer cite ngarut2.. nway, kalau korang sudi menerangkan what is CHINTA, do not hesitate to put in as a comment down there.. Hehe... mungkin korang ada versi2 masing2.. Sorry mate, sj nak berjiwang2..rasanya da 5 tahun tak berjiwang2 ni...

p/s: cerita ini tiada kaitan kepada sesiapapun walaupun anda terasa dan gambar2 diatas hanyalah sebagai satu hiasan yang tiada kene mengena dengan article tersebut..
p/s/s: Aku da tak nak post entry mcm ni lagi.. soo gurlish.. aduhai..
This entry was posted on 6/07/2009 01:18:00 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On June 9, 2009 at 6:36 AM , Pontianak Degil said...

Sometimes talk about love, orait ape. Ia syahdu. huhu :P

 
On June 9, 2009 at 5:05 PM , arianna adrizal said...

cinta adalah sesuatu yg tak dapat digambarkan melalui perkataan.

bole mcmtu? :)

salam singgah.