Kenapa aku menyokong PPSMI?
7/13/2009 01:00:00 AM | Author: fadzly


Bersemangatnya org2 ini berdemo.. Aku tak paham org2 pas ni. Nik aziz cakap tak perlu berjuang kerana bangsa sebab dalam isle tak da perjuangan bangsa. Tapi bab bahasa melayu, diorang duk perjuangkan walaupun diorang tak tau apa objektif sebenar PPSMI.

Kenapa nak anak2 mereka menjadi seperti aku? Agak2 kenapa aku fail exam? Aku dibesarkan dengan sains dan math dalam BM. Dari sekolah sampai ke matrikulasi, even universiti tahun 1, fisiologi aku dalam BM. Aku jawab juga dalam BM. Tak pernah dibuat org, jawab anatomy dalam BM. Aku malu.

Naik tahun 2, BI sepenuhnya. Aku mula beradaptasi. Aku mula merasakan kepayahan yang teramat sgt. Akibat dari itu, aku fail exam. Masuk supplementary exam selama 2 bulan! Naik fasa 3a, kemahiran berkomunikasi diperlukan dalam klinikal exam. Agak2 aku lulus ke? Aku fail klinikal sampai terpaksa repeat klinikal nasib baik tak perlu repeat semuanya. Da 4 tahun dibesarkan dengan BI, adakah aku masih mahir dalam BI?

Skg ni aku tunjuk video aku sebelum persediaan MBBS final yang aku fail masa tu.. Tu baru aku kat study week. Korang tak tgk lagi aku bercakap BI kat depan external examiner yang bukan dari Malaysia. Agak2 koranglah, kalau aku xda masalah blaja sains dalam BI, adakah aku akan macam ni?

This entry was posted on 7/13/2009 01:00:00 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 comments:

On July 14, 2009 at 3:55 AM , Sakura said...

ngehehehehe.... Klaka la abg fadzly..

 
On July 15, 2009 at 1:55 AM , Anonymous said...

i think there will be more monkey

 
On July 19, 2009 at 3:38 PM , cikmanggis said...

salam..makcik pun sokong ppsmi..anak bongsu makcik umur 10 tahun.Berbanding dengan kakak kakak dan abangnya ketika sekolah rendah, dia paling bagus penguasaan bahasa inggeris.....bila dah tukar balik ni..entah lah apa akan jadi ya..kena fikir ni..

 
On July 22, 2009 at 1:47 AM , fadzly said...

ye makcik.. sy rasa ppsmi patut diteruskan.. Malu saya nak cakap english pun tak pandai..

 
On July 23, 2009 at 2:48 AM , Ima said...

Hi fadzly! though i am a singaporean but i have always been interested to hear news from your country.Recently i says it is quite disappointing regarding,the abolishment of english langguage in math & science.What will happen to the younger generation when they go to other country to study wont they be left behind cos they find it diffcult to understand.they might be laugh at and look down by other for they dont have the power in english langguage learn english doesn't mean,you lost your malay heritage.It is a plus credit to speaks more langguage and it will benefits the country in future as the world keeps on advance.Hope u could make better judgement,for your younger generation dont let them be left behinds when others are advancing.

by ima